Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Πρόσωπα

Πρόσωπα

Αναστάσιος Καλυβόπουλος. Μαθήματα αντικατασκοπείας - Μέρος Α΄

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

kalyvopoulos1Βίντεο με θέμα τον... πράκτορα 007 και την αντικατασκοπεία δεν έχω κάνει ποτέ ως τώρα και να που μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω σήμερα το μεσημέρι!

Μαθήματα αντικατασκοπείας λοιπόν από τον Αναστάσιο Καλυβόπουλο ο οποίος διαθέτει πανάκριβο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και εντοπίζει συστήματα παρακολούθησης, όπως κάμερες, μικρόφωνα ψείρες, συστήματα εντοπισμού στίγματος, φραγή μικροφώνων σε συσκευές καταγραφής ήχου κ.λπ. Πελάτες του μεγάλες εταιρείες, Οργανισμοί κ.λπ., τους οποίους όμως για ευνόητους λόγους δεν κατονομάζει.

Περισσότερα...

Δεκανέας Νίκος Μπλιάς, στρατολογική κλάση 1950, διατάξτε!

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

blias3Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Νίκος Μπλιάς, 91 ετών σήμερα, εμφανίζεται στο "Rib and Sea". Η  πρώτη ήταν τον Σεπτέμβριο του 2018 όταν ξετύλιξε μπροστά στην κάμερα το κουβάρι των παιδικών και νεανικών του αναμνήσεων και περιέγραψε, μεταξύ των άλλων, πώς και πότε κυκλοφόρησε το πρώτο λεωφορείο στη Λήμνο : https://www.ribandsea.com/face/3772-nikos-blias-o-giraioteros-en-zoi-aftokinitistis-tis-limnou-thymatai.html

blias2Θέλησε τότε να μου μιλήσει και για τη στρατιωτική του ζωή, αλλά ο χρόνος δεν το επέτρεπε. Του υποσχέθηκα, φεύγοντας, ότι την επόμενη φορά που θα βρεθώ στη Λήμνο θα μιλήσουμε και γι' αυτό. Και επειδή δεν είμαι υποψήφιος βολευτής, κράτησα την υπόσχεσή μου και πριν από δέκα ημέρες τον επισκέφτηκα στο σπίτι του, στη Μύρινα, όπου ο Νίκος Μπλιάς ξετύλιξε για άλλη μια φορά το κουβάρι των αναμνήσεών του. Εκείνων των 25 μηνών που υπηρέτησε την πατρίδα σαν δεκανέας, από τον Απρίλιο του 1952 μέχρι τον Μάϊο του 1954. Μπορεί να μην ήταν μια θητεία ανδραγαθημάτων και ηρωϊκών πράξεων, μπορεί να μην αιματοκύλισε στα πεδία των μαχών, ήταν όμως η θητεία ενός νέου που έφυγε απ' το ακριτικό νησί του για να υπηρετήσει την πατρίδα, η οποία μόλις είχε βγει από τη δείνη ενός Παγκοσμίου και ενός εμφυλίου πολέμου.

Περισσότερα...

Γιώργος Ελιάς. Οδηγός ταξί, ραδιοφωνικός παραγωγός και... βοτανολόγος!

spathoxortoΠολλά τα ταλέντα του φίλου μου Γιώργου Ελιά απ' τη Λήμνο. Ανάμεσα στα άλλα έχει βαθειά γνώση της χλωρίδας και της πανίδας του νησιού του και γνωρίζει απ' έξω και ανακατωτά τα βότανα και την ευεργετική επίδρασή τους στον ανθρώπινο οργανισμό.

Βγήκαμε λοιπόν ένα πρωί στο βουνό, κοντά στον οικισμό του Αγ. Δημητρίου, και ο Γιώργος μού παρέδωσε σύντομα μαθήματα βοτανολογίας συγκεντρώνοντας σπαθόχορτο, βότανο για τις μυρμηγκιές και τραχανόχορτο, δίνοντάς μου στη συνέχεια οδηγίες για την επεξεργασία και τη χρήση τους.

Τα κρασιά "Evante" του Γιώργου Ελιά στη Λήμνο.

Επιμέλεια : Ιωσήφ παπαδόπουλος.

giorgos.eliasΗ φήμη της Λήμνου από τα αρχαία χρόνια για τους αμπελώνες και τα κρασιά της, δεν μπορούσε παρά να διεγείρει την επιθυμία μου να βιντεοσκοπήσω ένα από τα πολλά οινοποιεία της. Ο Γιώργος Ελιάς, ο μόνιμος πια ξεναγός μου στην όμορφη Λήμνο, μου πρότεινε να συζητήσω με τον πρώτο εξάδελφό του, ο οποίος φέρει το ίδιο ακριβώς όνομα μ' αυτόν και συστεγάζει τις οινοποιητικές του δραστηριότητες μαζί με τον Νίκο Μυρμήγκο στο οινοποιείο ιδιοκτησίας του "Ντίνου Κρεμμύδα" που βρίσκεται κοντά στον οικισμό του Αγίου Δημητρίου.

Περισσότερα...

Απόστολος Σιδηρόπουλος. Εκπληκτικός εικαστικός δημιουργός και φιλόσοφος!

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

apostolos2Ο Απόστολος Σιδηρόπουλος ανήκει στην κατηγορία εκείνη των ανθρώπων που δεν συναντά κανείς συχνά. Συνταξιούχος οικοδόμος σήμερα, και σχεδόν αγράμματος, καταπλήσσει αυτόν που τον ακούει με τις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις του, την ευστροφία, την ευφράδεια και το εκπληκτικό ταλέντο του σαν εικαστικός δημιουργός.

Τον συνάντησα προχθές στο εργαστήριό του, στην Άνω Τούμπα Θεσσαλονίκης, και εξεπλάγην με τον αριθμό των εικαστικών κατασκευών του! Από την πρώτη στιγμή κατάλαβα ότι είχα να κάνω με έναν ιδιαίτερα εύστροφο, ταλαντούχο και φιλοσοφημένο άνθρωπο και ότι θα ήταν αδύνατον να βιντεοσκοπήσω τον ασύλληπτο αριθμό των αντικειμένων που έχει δημιουργήσει και να τα απαθανατίσω όλα, μαζί με την ξενάγησή του, σε ένα βίντεο μιας ώρας. Απεδείχθη, τελικώς, ότι τα 100 λεπτά του μονταρισμένου υλικού ήταν μια αξιοπρεπής παρουσίαση της δουλειάς του, μολονότι πολλές δημιουργίες του έμειναν εκτός εικόνας.

Περισσότερα...